Då var det dags...

Oki, då var det dags att damma av den gamla bloggen igen. Ni som läser detta är förmodligen mina nära och kära, så jag behöver nog inte berätta mer än att jag befinner mig i Ugandas huvudstad Kampala...
Har varit här i sju veckor, vilket känns härligt, trots alla konstiga saker man måste vänja sig vid, som att elen försvinner lite titt som tätt, eller att det inte finns någon tid. Eller ja, Ugandaborna brukar säga att tiden är stretchbar, vilket oftast innebär att de kommer för sent och när de regnar kommer de inte alls...

Så var börjar jag... Kan ju börja med att berätta att jag och min romie Ida har fått ett husdjur. Jag upptäckte det bara för en liten stund sen, när jag såg en tyst liten skugga springa över golvet. Detta förstörde ju såklart min myskväll som jag hade med mig själv. När jag märkte att jag inte var ensam längre satte mig upp med ett ryck!! jäkla lilla mus!! jag hatar ju sånt där och har spenderat de senaste timmarna i min säng, vägrar gå ur eftersom jag hör husmusen prassla där ute i nån påse,
Pappa hade nog sagt att den är mer rädd för mig än jag för den, men inte om det är Tjofsan. Vågar inte ta några risker, väntar nog tills Ida kommer hem...

Lägger upp lite bilder så länge...
Gänget innan flygningen
Här har ni vår lilla Ugandacrew

Jag med mina favvisar avocado, minibanan och nötter

små barn som gillar att va med på kort

inte så god local food                    Mysig Marknad, med Ida som blir lite lurad

Jag och Ida i centenery park

Flitiga kvinnor som jobbar                      Frukosthäng

Fina nyfödda afropuffar                  och lite natur



Kommentarer
Postat av: Linda

Jippi! Det gillar vi :) Fylliga inlägg, mycket bilder! Allt du gör vill jag läsa om min syster yster:) Puss Sis

2011-10-11 @ 18:33:07
URL: http://cut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0