Henry´s is the shit

Mandlar är inte längre "the shit", nu är det Henry´s nötter i lösvikt som rules. Om ni kommer ihåg så berättade jag om en organisk mataffär som heter Henry´s, som har ungefär samma utbud som Whoole foods. I båda butikerna kan man köpa nötter i lösvikt, men jag och Idil har nu upptäckt att det är billigare på Henry´s och lättare att fuska. När man fuskar så blandar man de nötter man vill ha i samma påse trots olika hg-pris och väljer det billigaste priset. Tricket är att blanda påsens innehåll så det ser ut som en av butikens egna nötmixer, hänger ni med?



Detta är sjukt bra för fattiglappar som oss:) En annan sak som är bra när man har dåligt med pengar och är för snål för att betala på bussen är att man går överallt och får vardags motion. I nästan vilken normal europeisk stad som helst så kan man gå till de flesta ställena, men vi befinner oss just nu i San Diego och för er som inte vet så är amerikanerna kära i sina bilar och stora vägar. Detta bidrar såklart till att det inte finns så mycket plats kvar för oss fotgängare, men jag och Idil har bestämt oss för att trotsa detta och försöka gå ändå.
Idag gick vi som bekant till Henry´s, detta tog oss ett antal timmar, är helt slut och har nu legat på soffan sen vi kom hem. Imorn är nästa utmaning att gå till Mission beach, vilket är ännu svårare men det ska gå, ni får se imorn...

Nu ska jag sova,
puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0