What´s a Gin and Tonic?...

Jag är såå irriterad! Idag var jag väldigt pepp på att gå ut, jag och tjejerna hade planerat att gå ut och dansa runt lite, men såklart slog min migrän till, hata!! så nu, medan de andra sitter på balkongen o dricker vin så ligger jag i ett mörkt rum och försöker bli av med diverse blixtar som befinner sig framför mina ögon.
Jaja, jag får vila mig iform till resten av helgen, då jäklar ska vi ha skoj:)
Annars har dagen varit bra, vi har varit runt i Kivulu och hälsat på våra tjejer och sen på Forterss, hos tjejligan där, mys!
Nu får ni nöja er med lite bilder, så ska jag försöka sova...

Mysigt fik i Gulu (Norra Uganda), kolla in termosarna och våra outfits, ser typ ut som vi är i Sverige.

Mysig dunderfrulle med Nilen som bakgrund och ett roligt Chapatistånd (är ett speciellt, mumsigt bröd man äter mycket i Uganda).

När jag och Evelina gör lite nytta. På Hope house, där vi försöker tillverka smycken med kvinnorna och i Kivulu (slumen), där vi undervisar wildboysen på streetprogram.

Alla ladiesar när de klätt upp sig för fest, väldans fina!!

När vi äter middag på ett av våra favvoställen, eritriansk mat, mmm.

Finaste Ida på en buss och i full färd med vår alltid lika härliga secondhandshopping

Gillar fina hyddor med tvätt utanför
Måste avsluta med bästa citatet som är typiskt Uganda. Sist gång vi var ute ville vi beställa mojitos, självklart var myntan slut, så jag beställde en GT. Servitören frågar då vilka ingredienser den innehåller!! Jag svarar mycket lugnt men sarkastiskt, it´s Gin... and Tonic... Denna typ av ovetande står vi ut med varje dag:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0