Real world San Diego

Innan jag flyttade hit med min vän Thomas, så kom jag med ett kanon förslag! Jag föreslog att vi skulle köpa en videokamera och dokumentera allt som hände och sedan sälja det och bli rika. Detta hände såklart inte eftersom Thomas röstade ner mitt förslag, och frågade vem som skulle vara intresserade av våra tråkiga liv.
BIG misstake, HUGE misstake!! för vilken dokusåpa vi lever i, det är verkligen real world San Diego!
Är det inte kärleks draman så är det boendekris. Jag sitter just nu och försöker lösa min nuvarande boende situation, jag ska förklara...

Kims boendehistoria:
Kim och Thomas (vänner sedan långt tillbaka) bestämde sig för att plugga i San Diego, kul och smart lösning var ju då att bo ihop. När Kim berättar detta för Jared (typ "pojkvän" som hon träffat i Barcelona året innan) tycker även han att detta är en bra idé, då kommer vi ju vara i samma land, perfekt!! Men Jared går längre än så, han fixar transfer från skolan i Fresno till en skola i San Diego och vill också vara med och dela lägenhet.
Kul tänker Kim, men är lite tveksam eftersom hon känner sig själv och är rädd för att hon ska tröttna. De tre bestämmer sig till slut för att bli sambos och hittar den perfekta lägenheten i downtown. Problemet är bara att kontraktet ligger på ett år, vilket innebär att om allt skulle skita sig så blir det problem. Jaja tänker Kim, som alltid försöker handla i nuet.
De tre köper möbler till lägenheten och fixar och donar, allt är frid och fröjd.
Det går två månader sen börjar Kim fundera på om detta verkligen är så bra ändå, efter ytterligare en månad så har hon gjort slut me Jared och bor nu på två ställen. Hennes andra hem är hos den gulligaste "familjen" man kan tänka sig!!

Så mitt problem är nu att jag på nått sätt måste lösa ut mig från kontraktet i stan eftersom lägenheten är för dyr och att jag inte längre  vill dela säng med Jared. Jared som för övrigt är bitter på mitt sätt att handla, vägrar svara i telefonen och  är inte väldigt pigg på att sammarbeta (förståligt). Fatta vilken soppa detta är och det är bara en liten del av vad som händer i våra liv, lovar att berätta mer en annan dag...

puss o hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0