Mysig lördag

Igår hade jag en såndär mysig dag när man går upp tidigt, går morgon promme, lagar brunch och sen fortfarande har tid att hitta på nått efter det. Jag och Johan åkte till Hillcrest, ett av mina favorit områden i San Diego som känns som en egen stad i staden. Hillcrest skiljer sig ifrån övriga ställen i USA, det känns mer europeiskt med små fik, uteserveringar, barer och härliga vintage butiker där du kan man göra riktiga klipp!
Jag älskar att bara strosa runt och ha känslan av helg, när alla är lediga och avslappnade. Det var precis vad jag och Johan gjorde igår, strosade runt i det härliga vår vädret. Båda hittade billiga vintage bågar och jag blev kär i två par skor!! båda paren är höga; ett par är svarta med platå klack och en volang fram, det andra paret är bruna med smalare klack med fransar fram. Jag vill ha båda!! men måste nog tyvärr välja ett par, ifall jag inte blir rik på några dar och har råd med båda. Jag kan ju alltid köpa ett par nu och ett par lite senare, bra plan:)
Efter shopping och fika så avslutade vi som vanligt Hillcrest äventyret med ett besök på Whoole foods, som är en organisk mataffär med allt möjligt skoj tex. nötter i lösvikt. För en nöt freak som jag så känns det som man hamnat i nöthimlen, de har alla möjliga sorter!! Mmm...

Efter en härlig förmiddag så förberedde jag mig inför en livad kväll tillsammans med tre barn. Det blev en mycket lyckad kväll med spagetti och köttbullar, twister och Disney channel, sen somnade de som små änglar:) Svårare jobb som barnvakt kan man ju ha...
Nä nu ska jag kolla vad Idil har för sig på kontoret.

Puss o hej

Fika i hillcrest me mmm nya bågar fiin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0