Lite history

Vet att jag e sämst på att blogga för tillfället, men det finns så mycket annat att göra när man kommer hem igen:)
Här är iallafall ett litet  inlägg som jag skrev på flygplatsen när jag var uttråkad och väntade på att få komma hem. Tänkte slänga in lite sånt in emellan, enjoy...

Shit vad jag har blivit hightech eller vad det nu heter. Sitter på Paris flygplats och väntar på mitt sista flyg hem till Göteborg, måste vänta tre timmar och kom då på den lysande idén att jag kunde ta upp datorn och skriva lite.

Det har varit en lång resa, men har gått bra ändå. De jäklarna på Kilroy sa att jag inte skulle behöva byta flyg, men visst behövde jag det. Jaja, nu ska jag inte va bitter när jag bara har några timmar kvar... Lotti och Lill kommer och hämtar mig, jag kommer garanterat bryta ihop eftersom jag inte sett dem på så länge. Min älskade lill saknar jag så jag håller på att bli tokig!!


Hm, nu tänkte jag berätta lite om New York. Som jag berättade för er så spenderade ju jag och min vapendragare Idil nio dagar i NY och jag måste berätta lite om denna härliga resa...


Det började redan dagen innan vi skulle åka, då vi var på 2 års kalas för mitt fik Pappalecco. Italienare som de e så bjöd det såklart på massa gott vin vilket ledde till att Kim blev väldigt rund under fötterna, så när Idil och de andra bestämde sig för att dra sig hemåt så hade Kim så skoj så hon stannade med sina arbetskompisar och festade vidare. Problemet var bara att hon inte packat eller fixat med något och 6.30 skulle planet gå. 30 min innan de skulle åka kom Kim nöjd och glad hem och var tvungen att slänga ner packningen så de kunde dra, stackars Idil fick dra runt på en full Kim som iallafall sov gott på planet:)
 Grattis!!


Så nu var vi alltså framme i "the big apple" där vi skulle bo hos tre svenska tjejer som Idil haft kontakt med, och ekonomiska som vi är så skulle vi såklart ta oss till Brooklyn med metro:) Varken jag eller Idil hade träffat tjejerna tidigare, men de var såå gulliga så vi kunde inte ha bott bättre. De hade tom en trappa utanför fönstret som jag hade önskat mig!

Det fanns ingen tid att förlora, så vi åkte in till Time square och shit va häftigt det var när vi kom upp från Metron! STORT var min första tanke; Ljus, reklam, människor och stora hus var det man såg. Var verkligen overkligt, jag och Idil mitt i smeten i stan jag så länge drömt om att få komma till...

 
Tjejerna vi bodde hos o min trappa:)

Galna Time square

Nästa dag var vi uppe tidigt, Idil var tom vaken innan migJ Dags att gå ut och upptäcka stan. Vi hade hört att man kunde gå överallt och som vi gick sen! trodde inte att allt låg så nära, vi kunde gå ifrån oss i Brooklyn in till lower Manhattan, bra där! Vi utgick ifrån vart vi ville shoppa och sen fick vi sevärdigheterna på köpet. En dag gick vi bokstavligt talat in i Empire state building:)
 
Kim o Idil gick o gick och såg o såg o såg:)
 
Central park o Brooklyn bridge
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0