Mexico, here we come...

Uppdrag: förnya våra visum, mål: Mexico.
I fredags var det alltså dags för mig och Idil att förnya våra visum, för att inte vara illegala invandrare i USA. För att göra detta så måste man lämna landet, men man kan komma tillbaka lika snabbt igen. Tur att vi bor så nära Mexico tänkte vi, bara att vandra över gränsen och tillbaka. "Mexico here we come", trodde nötterna ja men riktigt så lätt var det ju inte...

Vi satte oss iallafall på trollyn ner mot TJ, som alla säger är såå farligt!! väl där lämnade vi av Tove på en outlet och sen skulle vi bara vandra över gränsen. Det var bara det att vi var lite snurriga och visste inte riktigt var vi skulle ta vägen, så vi frågade lite människor och sprang runt som två yra hönor. Vi blev dessutom uppskrämda av några vakter som trodde de var viktigast i hela världen, de sa att om vi gick över gränsen så var det inte säkert att vi fick komma in i USA igen. Skit också tänkte vi, men hade inget annat val än att traska över.

När vi väl gick in i Mexico så försvann all oro när jag hittade mitt taco stånd. Jag hade liksom fantiserat om att direkt man kom över gränsen så skulle det finnas som ett litet korvstånd fast med tacos, och det fanns det!! Vi åt dock inget eftersom det började mörkna och vi ville inte ta risken att bli fast i TJ. Men det var en häftig känsla, lite farligt och spännande. Det kändes som vi var i en annan värld, jag hann även bli lite upprörd över hur två länder som ligger så nära kan skilja sig så mycket åt (mycket fattigdom).

Såklart strulade det även lite på denna sidan av gränsen, men då stod han där; dagens hjälte! Han var lite kylig till en början men smälte sen, gav oss våra stämplar och räddade oss från farliga TJ, tack!!

 
Tove o Idil på väg ner mot TJ, jag på väg över gränsen
 
Gränsen och mitt lilla tacostånd:)
 

Idil växlade mellan hopp och förtvivlan; Idils kommentar: "hjälp vi kommer aldrig härifrån! oj tax free, undra om man kan shoppa nått". Dansa lite med flodhästen kanske. Till slut fick vi vår gröna lapp, jippie!!

 

Kommentarer
Postat av: Natta

haha ni är för roliga :) tur att det löste sig !

2009-02-16 @ 11:34:59
Postat av: Lill

Okej.. du slutar liksom aldrig att förvåna mig!! haha. vi rings snart hoppas jag. love

2009-02-16 @ 14:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0