Dyrt och äckligt!!

Väntar fortfarande på Tomas, som är världens segaste människa. Och kom på att jag glömde visa min nya äckliga upptäckt i matbutiken... Efter att ha varit här i USA nu i ett halvår så kan jag fortfarande inte vänja mig vid mat butikerna. Om du vill ha lite nyttigare alternativ där produkterna inte innehåller massa socker eller fett så får du handla på de organiska matkedjorna, vilket innebär att prislappen visar ett betydligt högre pris. Nu när dollarn har stigit är inte ens skräpmaten billig längre.

Min upptäckt skedde iallafall igår när jag och killarna var och handlade efter bion. Nått konstigt slags snacks som är gjort på stekt/friterat grisfläsk med tillhörande skinn, fatta vad äckligt!! vem äter detta!??
Jag försöker handla så mycket organiskt som det går. Nått som faktiskt är biligt som jag köpte på whole foods är Tofu. Det smakar inte så mycket, men jag har exprimenterat lite och med rätt kryddor blir det riktigt gott.

 
Storhandling??

Äckel snacks!!
 
Min favvo butik, som har allt organiskt man kan tänka sig o värsta nöthyllan!!
 
Nöjda jag efter handling och min goda tofusallad

Nä nu drar jag på riktigt,
puss o hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0