Slappislördag

Blir så trött... Varje gång som jag ska försöka vara lite teknisk och fixa med datorn så blir det pankaka! tydligen behöver man vara ett geni för att lägga över bilderna från min kamera till Idas dator. Åh, jag hatar när Ida inte e hemma och kan hjälpa mig. Skit samma...
I vilket fall som helst så har vi haft en mycket mysig lördag i Kampala. Idas härliga vänner Jenny och Malin är på besök, så vi har mest strosat runt i stan, druckit kaffe och shoppat. De kom i torsdags, gissa om vi var som barn på julafton när de tog fram allt vi hade beställt. Listan var lång, högst upp på min var ju såklart nötter, modemagasin och svenskt godis. En annan viktig beställning som vi alla väntade på var knäckebröd, vilket vi på fredagsmorgonen mumsade i oss, tillsammans med en stooor frukostbuffé som vi fixat för tjejerna.
Igår kväll var vi ute och åt och sen drog vi till Cayene, som är ett uteställe, drack mojitos, dansade och rökte vattenpipa, perfekt kväll.

De andra har gått iväg för lite äventyr i natten, men tanten Kim kände mer för att ligga inne med sina magasin och bara gotta. Bra att det krävs så lite för att man ska känna sig nöjd:) Imorn hoppas vi på sol, så att njutningen kan fortsätta vid Sheratons pool.

Fick såklart inte med de bilder jag tog idag, men här är några tidigare...

Fika, fast på ett annat fik. Jag har här hittat min drömman. Shopping, på Greenshoppen, fast utan Josefin:(


Tomater på härliga och lite galna Nakasero market


Jag ljuger inte när jag säger att detta är utsikten från vår balkong, inte så fancy. Jag ljuger inte heller när jag säger att den andra bilden föreställer våra grannar in action, när de dödar en höna:)

Några av de fina streetkidsen, eller vildingarna som jag kallar dem.

På hembesök i Kivulu

Mitt o Evelinas Chokladbollsbak, gör oss väldigt populära hos streetkidsen och ladiesarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0